گجتی - فناوری و تکنو لوژی

اخبار فناوری و تکنو لوژی روز

اخبار فناوری و تکنو لوژی روز

گجتی - فناوری و تکنو لوژی

گجتی با فعالیت در زمینه وسایل گجتی یا فناوری و تکنولوژی سعی در آشنایی بیشتر شما با گجت های روز دارد.

بایگانی


چگونه می توان به عنوان رهبر به اعضای تیم خود انگیزه داد؟


آیا شما هم تا به حال آن دست روزهایی را تجربه کرده اید که از خواب بیدار می شوید و آرزو می کنید ای کاش می توانستید در رختخواب خود باقی بمانید و سر کار نروید؟ لازم نیست خجالت بکشید. این احساس حتی برای بهترین و اثربخش ترین انسان های روی زمین هم اتفاق می افتد. خیلی ها قادرند انگیزه ی لازم برای خارج شدن از این حالت را در درون خود به وجود بیاورند. اما خیلی های دیگر نیز برای این کار به یک منبع انگیزه بخش بیرونی احتیاج خواهند داشت. یکی از بهترین کسانی که می تواند این انگیزه را در شما به وجود بیاورد مدیر و رهبر شما در محل کار است.



اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشید، همین حالا در محل کار خود مدیری دارید که می تواند این انگیزه را در شما به وجود بیاورد. اما اگر خودتان مدیر و رهبر گروهی از افراد هستید، ۵ مورد زیر را از نظر بگذرانید تا ببینید چگونه می توانید برای اعضای تیم خود الهام بخش باشید و به آنها انگیزه بدهید.



۱- چشم انداز خود را با تک تک افراد تیم در میان بگذارید

انوش کاستانیان در هافینگتن پست می نویسد: «اگر همه از چشم انداز جمعی محیط کار خود، که به شکوفایی و موفقیت تک تک اعضای تیم منجر می شود آگاهی داشته باشند، انگیزه و اشتیاق به اجزای جدایی ناپذیر تمام فعالیت هایتان بدل خواهد شد».

اما دقیقاً چگونه می توان به شکلی اثربخش این چشم انداز مشترک را با اعضای تیم شریک شد؟

کلی دکر و بن دکر در مجله ی کسب و کار هاروارد توصیه می کنند دو چیز را در نظر داشته باشید. یکی اینکه باید پیام خود را به فراخور مخاطبتان آماده سازی کنید. برای مثال، مسئول فناوری اطلاعات تیم شما نسبت به تیم بازاریابی تان نیاز های متفاوتی خواهد داشت. رهبران مسئول ترجمه ی یک چشم انداز واحد به پیام های مختلفی هستند که تیم های منحصر به فردشان باید دریافت کنند و به آن واکنش نشان دهند.


دومین نکته این است که برای اثرگذاری باید استدلال منطقی را با جاذبه ای احساسی درآمیخت. حرف شما اینگونه خریدار پیدا می کند و نظر تیم شما از «مجبورم» به «می خواهم» تغییر می کند.



۲- فرصت هایی برای توسعه ی فردی در اختیارشان قرار دهید

پیتر ایکانمی اعتقاد دارد «اعضای تیم شما در صورتی که فرصت یادگیری در اختیارشان قرار گیرد، هم برای سازمانشان و هم برای خودشان ارزشمند تر خواهند بود». البته توسعه ی شخصی تنها به محیط کار محدود نمی شود. بلکه عادات و ویژگی هایی را نیز در بر می گیرد که تیم شما می توانند در زندگی شخصی شان به کار بگیرند.

اگر نمی دانید توسعه ی فردی اعضای تیم خود را از کجا باید شروع کنید شاید بد نباشد نگاهی به این موارد بیاندازید:

  • برای به روز نگه داشتن تیم خود و تقویت مهارت هایشان هر سال حداقل یک برنامه ی آموزشی در مورد تکنیک های جدید صنعت خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید به آموزش بودجه ی کافی اختصاص می دهید.
  • از برنامه های مربی گری و راهنمایی بهره بگیرید.
  • به برنامه های چرخشی یا آموزش های چند مهارتی فکر کنید.
  • اعضای تیم خود را به در نظر گرفتن اهداف آموزشی تشویق کنید.
  • روی مهارت های قابل انتقال تمرکز کنید.
  • یک برنامه ی اشتراک گذاری یا تعویض کتاب راه بیاندازید.
  • تیم خود را در دوره های آموزشی، کارگاه و وبینار های مربوطه ثبت نام کنید.
  •  فعالیت داوطلبانه داشته باشید.



۳- آستین های خود را بالا بزنید

فکر می کنید انگیزه بخش ترین رهبران دنیای کسب و کار تمام روز را در دفاترشان پشت میز قایم می شوند؟ قطعاً اینطور نیست. آنها خودشان را در معرض دید قرار می دهند، آستین هایشان را بالا می زنند، و در انجام کارها به تیم خود ملحق می شوند. این کار نه تنها به تیم تان نشان می دهد شما نیز عضوی مفید از همان تیم هستید، بلکه شما را متواضع نگه می دارد و اجازه می دهد از نزدیک با مسئولیت های هر تیم آشنا شوید. این، هم چیزهای تازه ای به شما می آموزد و هم احترام بیشتری از جانب اعضا برایتان به ارمغان می آورد.



۴- قدردانی و حق شناسی خود را نشان دهید

چه کسی از تعریف و تمجید خوشش نمی آید؟ همه ی ما مورد تمجید واقع شدن را دوست داریم. وقتی رهبران، قدردانی و حق شناسی خود را به اعضای تیم شان نشان دهند می توان مطمئن بود اعضای تیم در حد و اندازه هایی فرا تر از آنچه از آنها انتظار می رود ظاهر خواهند شد. تشکر لفظی می تواند کار ساده ای در این جهت باشد، اما چند کار دیگر هم هست که می توانید برای نشان دادن قدردانی خود از آنها بهره بگیرید:

  • نوشته ای حاوی قدردانی با دستخط خودتان برایشان بنویسید.
  • هر از گاهی با اعضای تیم خود ارتباط بگیرید. مثلاً بابت مناسبت های مختلف به آنها تبریک بگویید یا حتی لینک یک مقاله ی مفید را برایشان بفرستید.
  • هم در محیط کار و هم خارج از محیط کار برای ارتباط با اعضای تیم خود وقت بگذارید.
  • در تشکر های خود به مورد خاصی که بابت آن تشکر می کنید اشاره کنید.



۵- الگوی اعضای تیم خود باشید

برایان تریسی در این زمینه می گوید: «شاید بهترین کاری که می توانید در مقام یک رهبر شایسته انجام دهید این است که الگویی بی نقص برای اعضای تیم خود باشید. در عمل آنها را رهبری کنید. با اعضای تیم تان هم قدم شوید. همیشه طوری رفتار کنید که گویی دارند شما را نگاه می کنند؛ حتی وقتی واقعاً کسی شما را نمی بیند. یک رهبر خوب از آن جهت یک الگوی تمام و کمال محسوب می شود که می توان صد درصد به او اعتماد کرد. دیگران روی حرفشان حساب می کنند و این را می دانند که او به حرفی که می زند عمل می کند. یک الگوی مورد اعتماد با احتیاط قول می دهد، و همیشه پای قول هایش می ایستد».


منبع: digiato

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۸
**گجتی **

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی