گجتی - فناوری و تکنو لوژی

اخبار فناوری و تکنو لوژی روز

اخبار فناوری و تکنو لوژی روز

گجتی - فناوری و تکنو لوژی

گجتی با فعالیت در زمینه وسایل گجتی یا فناوری و تکنولوژی سعی در آشنایی بیشتر شما با گجت های روز دارد.

بایگانی

رفع تمامی مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ


رفع تمامی مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4


بسیاری از کاربران پس از به‌روزرسانی اندروید 6 بر روی گوشی ال جی G4 با مشکلات زیادی مواجه شدند. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 را بررسی کرده و راه‌حل مناسب را برای آن‌ها ارائه دهیم. با ما در گجتی همراه باشید.


گوگل به‌طور رسمی و برای اولین بار اندروید 6 را در ماه اکتبر سال 2015 منتشر کرد. این نسخه‌ی جدید شامل ویژگی‌های جدید و عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود بود. شرکت LG اولین شرکتی بود کمتر از یک ماه پس از انتشار رسمی اندروید 6، این نسخه از اندروید را برای گوشی G4 در کشورهای لهستان، کره‌ی جنوبی، بریتانیا و آمریکا عرضه کرد. این به‌روزرسانی پس از مدت کوتاهی برای سایر مناطق دنیا نیز ارائه شد.



درحالی که اندروید 6 بر روی گوشی‌های سری Nexus به‌خوبی و تقریباً بدون هیچ مشکلی کار می‌کرد، کاربران هر روز از وجود مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 گلایه می‌کردند. برخی از این مشکلات بر روی گوشی‌های سری Nexus نیز وجود داشت، اما اغلب آن‌ها تنها بر روی گوشی ال جی G4 مشاهده شده است.



این به‌روزرسانی عاری از مشکل نبود و کاربران زیادی را به دردسر انداخت. در این مقاله قصد داریم مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 را بررسی کرده و راه‌های رفع آن‌ها را نیز با یکدیگر مشاهده می‌کنیم.



دریافت و نصب اندروید 6 بر روی گوشی ال جی G4

اگر شما تا به‌حال این نسخه از اندروید را بر روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، می‌توانید به‌صورت دستی آن را نصب کنید. برای این کار به مسیر settings > about phone رفته و گزینه‌ی check for software updates را انتخاب کنید. سپس نسخه‌ی جدید را دریافت و نصب کنید.


مشکل عمر باتری





شاید بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مشکلی که ما از زبان کاربران شنیده‌ایم، مشکل کاهش محسوس مصرف باتری است. دلیل اصلی این مصرف باتری بالا به خاطر به‌روزرسانی جدید اندروید، برنامه‌ها و شاید استفاده‌ی زیاد کاربر در روز پس از نصب اندروید 6 باشد. خیلی اوقات پس از چند روز از نصب نسخه‌ی جدید، همه چیز به حالت عادی بازمی‌گردد، پس این نکته را نیز مدنظر داشته باشید.


در برخی از فروم‌ها از این می‌شنیدیم که برنامه‌ای به نام logd تا حدود 20 درصد از مصرف باتری را پس از به‌روزرسانی به اندروید 6 به خود اختصاص داده است. این مشکل تا به این لحظه با ارائه‌ی آپدیتی برای کاربران کره‌ی جنوبی به‌طور کامل رفع شده است.


ما به کاربران گوشی ال جی G4 پیشنهاد می‌کنیم که پس از به‌روزرسانی تمامی نرم‌افزارهای خود برای سازگاری با نسخه‌ی جدید اندروید، به مسیر settings > about phone مراجعه کرده و گزینه‌ی Activity logs را غیرفعال کنید.


یکی از دلایلی که باعث ایجاد حس کاهش عمر باتری شده بود، استفاده‌ی زیاد از اینترنت سیم‌کارت بود که پس از کاهش استفاده اینترنت سیم‌کارت، مصرف باتری گوشی به‌طور کامل به حالت عادی باز‌گشته ‌بود.


اگر این کار مشکل مصرف باتری را رفع نکرد، به قسمت تنظیمات و بخش باتری رفته و برنامه‌ای که مصرف زیادی دارد را شناسایی و در صورت امکان متوقف کنید و سعی کنید مشکل را از طریق آن برنامه ریشه‌یابی کنید. اگر هیچ‌یک از این راه‌حل‌ها کارساز نبودند، بهترین کار Factory Reset کردن دستگاه است. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید، حتماً یک نسخه پشتیبان از فایل‌های ضروری خود تهیه کنید.


باگ سرویس MMS



گزارش‌های بی‌شماری مبنی بر یک مشکل اساسی در سرویس MMS منتشر شد که همگی آن‌ها تایید شدند. مشکل اینجا بود که پیام‌ها یا ارسال نمی‌شدند یا به‌طور ناقص به دست طرف موردنظر می‌رسیدند. معلوم نیست این مشکل به خاطر نرم‌افزار Hangouts، نرم‌افزار Messenger یا سایر برنامه‌های ارسال MMS است که این مشکل را پدید آورده‌اند؛ اما چیزی که اتفاق می‌افتد این است که زمانی که پیام MMS که حاوی عکس است توسط یک شخص دریافت می‌شود، بعد از دانلود کردن، عکس هرگز نمایش داده نمی‌شود. ما امیدواریم که این مشکل در به‌روزرسانی بعدی مرتفع شود.


این مشکل بر روی برخی از محصولات سری نکسوس که اندروید 6 داشتند نیز مشاهده شده بود. بهترین کار این است که شما برنامه‌ی ارسال MMS خود را عوض کرده و منتظر به‌روزرسانی بعدی از طرف LG باشید.


مشکل راه‌اندازی مجدد تصادفی



ما گزارشات زیادی از راه‌اندازی‌های تصادفی شاهد بودیم که به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر برنامه‌های نصب‌شده باشد تا این به‌روزرسانی جدید. برخی از این راه‌اندازی‌های مجدد موجب خرابی دستگاه می‌شدند و دستگاه بر روی لوگوی LG بدون تغییر می‌ماند و روشن نمی‌شد.


این مشکل شاید به خاطر عدم سازگاری کامل نرم‌افزارها با این نسخه باشد. پس ما به شما توصیه می‌کنیم تمامی نرم‌افزارهای خود را به آخرین نسخه به‌روز کنید. بهترین کار این است که نرم‌افزار Google Play را باز کرده و از این برنامه به‌منظور به‌روزرسانی استفاده کنید.


اما بازهم بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. با این کار گوشی همانند روز اول روان و بدون مشکل خواهد شد. بسیاری از کاربران این گوشی گزارش کرده‌اند که پس از انجام Factory Reset گوشی آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و مشکلات گزارش شده مرتفع شده‌اند.


مشکل بلوتوث و Wi-Fi



یکی دیگر از مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 مربوط به عدم عملکرد صحیح Wi-Fi در این گوشی است. مشکلات گزارش شده درباره‌ی Wi-Fi هرگز بر روی هیچ‌یک از محصولات سری نکسوس مشاهده نشده‌اند؛ اما اگر شما بر روی گوشی LG G4 خود مشکلاتی را در رابطه با Wi-Fi دارید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.


اولین راه‌حل روشن و خاموش کردن مودمی است به‌وسیله‌ی آن به اینترنت متصل می‌شوید. یک راه دیگر این است که به قسمت Wi-Fi گوشی در تنظیمات رفته و گذرواژه‌ی مربوط به Wi-Fi خود را Forget کرده و رمز آن را مجدداً وارد کنید. می‌توانید همین کارها را بر روی Bluetooth انجام دهید.


سایر مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4

یکی از راه‌حل‌های دیگر که می‌تواند نه تنها مشکل عمر باتری، بلکه سایر مشکلات را مرتفع کند، پاک کردن حافظه‌ی پارتیشن Cache بر روی گوشی است. این کار به رفع بسیاری از مشکلات کمک می‌کند.


برای این کار می‌توانید برنامه‌ی Clean Master را از Google Play دانلود کرده یا با خاموش کردن گوشی به مد Recovery رفته و از آنجا پارتیشن cache را پاک کنید. در هنگام انجام این کار کاملاً حواس خود را جمع کنید، چراکه ممکن است به اشتباه تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی را حذف کنید. گجت نیوز هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال اشتباه صورت گرفته توسط شما نمی‌پذیرد. پس با دقت تمام این مراحل را انجام دهید.

برای رفتن به مد Recovery در گوشی ال جی G4 کارهای زیر را انجام دهید:


1- گوشی خود را خاموش کنید.

2- در حالی که گوشی شما خاموش است، کلیدهای Power و Volume Up را هم‌زمان نگه دارید.

3- زمانی که لوگوی LG را مشاهده کردید، برای یک ثانیه کلید Power را رها کرده و مجدداً آن را نگه دارید.


با این کار گوشی شما Reboot شده و به مد Recovery می‌رود. در مد Recovery می‌توانید با کلیدهای صدا (کلیدهای بالا و پایین) در این مد پیمایش کنید. بر روی گزینه‌ی Wipe Cache رفته و با کلید Power آن را انتخاب کنید. حواس خود را در این قسمت به‌طور کامل جمع کنید تا به‌طور اشتباهی گزینه‌ی Factory Reset را انتخاب نکنید. چراکه این کار تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی پاک می‌شود.


برای اینکه مشکل از دست رفتن اطلاعات و برنامه‌هایتان برای همیشه مرتفع شود، یک حساب Gmail بر روی دستگاه ایجاد کرده و گزینه‌ی Sync را بر روی آن فعال کنید تا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شما شامل عکس‌ها و شماره‌تلفن‌ها بر روی سرورهای گوگل ذخیره شود. با این کار می‌توانید در هنگام Factory Reset نیز اطلاعات و برنامه‌های خود را بازگردانی کنید.


اگر شما نیز از مشکلات اندروید 6 در گوشی ال جی G4 خسته شده‌اید و راهکارهایی را که ما ارائه دادیم مشکلات شما را مرتفع نکرده است، در قسمت نظرات آن مشکلات را با ما در میان بگذارید تا در صورت امکان به شما در رفع آن‌ها کمک کنیم. انتظار داریم به دلیل وجود این مشکلات و گزارش‌هایی که کاربران گوشی ال جی G4 کرده‌اند، به‌زودی شاهد یک به‌روزرسانی توسط کمپانی کره‌ای LG باشیم تا این مشکلات برای همیشه رفع شوند.

منبع: gadgetnews

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی